Er zijn veel mensen die het overzicht kwijtraken over hun administratie. Ze zitten er letterlijk alleen voor en laten soms de zaken op hun beloop. Nabestaanden treffen dan na een overlijden een financiële warboel aan. Zij hebben hulp nodig die verder gaat dan een goed advies. Iemand die kan opruimen en ordenen. Een vertrouwenspersoon met wie je afspraken kunt maken. Die ervaring heeft met alle financiële problemen waar senioren en nabestaanden tegenaan lopen.
Ik ben Anca Lap-Majoor uit Soest, oprichter van BoedelZ Organizing. Ik ben professional organizer. Mijn passie is organiseren en beheren. Ik heb meer dan 11 jaar bij de Politie gewerkt en werk alweer ruim 15 jaar met veel plezier als zelfstandig ondernemer.
Als Professional Organizer bij BoedelZ Woningontruiming, het bedrijf van mijn man Roland Lap, trof ik veel situaties waar mensen en/of nabestaanden hulp bij alle praktische en emotionele zaken nodig hebben. Doordat ik veel bij mensen aan huis kom, zie ik dat er behoefte is aan rust in en om de administratie. Ook kreeg ik vragen om mensen bij te staan bij het op papier zetten van hun plannen. Of het nu gaat om het ordenen en opruimen van de thuisadministratie, het voorbereiden van de nalatenschap of het afwikkelen van een nalatenschap na een overlijden.
Senioren of extra zorg nodig
Veel senioren of mensen die extra zorg nodig hebben, raken het overzicht over hun administratie kwijt doordat ze niet zo handig zijn met internet, terwijl alle instanties tegenwoordig liefst alles online doen. De sluiting van het vertrouwde bankkantoor in de buurt, of het stoppen van de bekende tussenpersoon voor de verzekeringen, kan leiden tot grote problemen. Senioren willen wel hulp, maar kunnen of willen hun kinderen daarmee niet belasten.
Nalatenschap
Ook zijn er mensen die vaak vragen hebben over hun nalatenschap. Hoe regel je dat op een vertrouwde manier? Het is soms niet eenvoudig om hier met bekenden over te praten.
Vertrouwen en respect
Als Professional Organizer heb ik veel mensen geholpen bij het beter organiseren van hun administratie en spullen. Ik bied ook hulp bij het regelen van alles voor later. En ik help nabestaanden bij het afwikkelen van de nalatenschap. Dit soort hulp bij de adminstratie draait om persoonlijk vertrouwen. Dat is precies waar BoedelZ voor staat. Respect voor de klant en een discrete aanpak. Dat is dan ook de kern van de Gedragscode van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO), waar ik lid van ben.
Bekend in de buurt
BoedelZ staat goed bekend bij diverse organisaties in en om Soest. We werken samen met onder andere Vivium Zorggroep, Leef3.nu, Zorgpalet Baarn-Soest, Humanitas en het Servicepunt Thuiswonen.