Kijk ook eens op BoedelZ Woningontruiming

Tel. 06 - 23 60 76 23
Beatrixlaan 14, 3761 BD Soest
ancalap@boedelz.nl

BoedelZ Organizing regelt alles rondom de nalatenschap – voor senioren en nabestaanden

U wilt graag dat alles ‘voor later’ goed geregeld is. Maar hoe doe je dat, een nalatenschap regelen? De meeste mensen hebben daar geen ervaring mee. Een ervaren en vertrouwde hulp is dan welkom. Ook voor nabestaanden kan het nuttig zijn om iemand in de arm te nemen om samen de nalatenschap af te wikkelen.

Veel ouderen hebben vragen rond hun nalatenschap. Hoe regel je de erfenis? Moet een oud testament aangepast worden aan de omstandigheden? Moet ik naar de notaris? Is er een vertrouwd persoon die me kan helpen? Wat gebeurd er met de spullen in de woning? Sommige ouderen willen of kunnen hun kinderen niet met zulke vragen belasten.

Nalatenschap

Nabestaanden Organizer Anca Lap, van BoedelZ Organizing, kan uw vertrouwenspersoon zijn bij het voorbereiden van een nalatenschap. Bijvoorbeeld door het maken van een Nabestaandendossier. Dat gebeurt zorgvuldig, objectief en discreet. Met respect voor uw wensen nemen we stap voor stap alle zaken door die van belang kunnen zijn voor uw nabestaanden. Van de erfenis tot aan uw Facebook-account.

Mijn Nabestaandendossier

Ontdek de voordelen van een nabestaandendossier waarin al uw belangrijke administratie, zoals financiële gegevens, verzekeringen, wilsverklaringen en uitvaartwensen, overzichtelijk wordt vastgelegd. Bespaar tijd en zorg voor duidelijkheid bij ziekte, vergeetachtigheid of overlijden. 

Een nabestaandendossier is dé oplossing voor het overzichtelijk registreren van al uw belangrijke zaken, van financiële gegevens tot medische informatie en uitvaartwensen. Met een levensdossier kunt u gerust zijn dat alles goed is geregeld, zelfs als u (tijdelijk) niet meer zelfstandig kunt handelen of beslissen.

Voordelen van een nabestaandendossier

Maatwerk: u bepaalt wat er wordt opgenomen in uw levensdossier.
Tijdbesparend: alles staat op papier, zodat u zich kunt richten op andere zaken.
Duidelijkheid voor uw nabestaanden: bij een onverwachte gebeurtenis is alles helder.
Stappenplan: eventuele zaken die nog geregeld moeten worden, kunnen worden opgenomen in een stappenplan met begeleiding indien gewenst.
Persoonlijke assistentie: indien nodig kan het levensdossier worden aangevuld met persoonlijke assistentie in verschillende vormen.

Voor het officieel vastleggen van uw wensen met betrekking tot uw testament en/of levenstestament is het raadplegen van een notaris essentieel. De notaris kan u ook adviseren bij verdere vragen en zorgen voor rechtsgeldige vastlegging van uw wensen.

Het dossier is bedoeld voor wie zijn belangrijke zaken geregistreerd wil hebben. Het is een handig en overzichtelijk naslagwerk en kan als leidraad voor de boedelafwikkeling gelden. Te gebruiken voor jezelf, maar ook voor diegene die de administratie moet overnemen bij ziekte of overlijden. Steeds meer mensen zijn zich hiervan bewust en willen alles netjes achterlaten voor hun nabestaanden.

Social media

Tegenwoordig hebben wij ook een online leven. Samen zorgen wij ervoor dat u "achterblijft' op social media zoals u zelf graag wilt. Zo houdt u zelf de regie. 

Voor nabestaanden

Ook voor nabestaanden is het aan te raden een vertrouwenspersoon in de arm te nemen voor het afwikkelen van de nalatenschap. Een objectieve persoon, die de tijd heeft om direct zaken te regelen en helder rapporteert over de stand van zaken. Dat kan veel discussies in de familie voorkomen. Voor nabestaanden is het veel werk om dit ‘er even bij’ te doen, en bovendien spelen de emoties rond het overlijden ook een rol.

Administratieve zaken

In een korte tijd na een overlijden moeten er immers veel financiële en administratieve zaken geregeld worden. Niet alleen het verdelen van de nalatenschap. Ook aan de orde komen het opzeggen van bankrekeningen, hypotheken of huurcontracten. De verkoop van een huis, ontruiming van de inboedel en eventuele schoonmaak; aangifte doen van erfbelasting, overleg voeren met verzekeringen en andere dienstverleners.

Vertrouwde aanpak

Respect voor de klant en een discrete aanpak staan bij Boedelz Organizing vanzelfsprekend altijd voorop. Als lid van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (NBPO) hanteren we gedragscode van deze beroepsorganisatie. Tevens zijn wij lid van NOVEX. de branchevereniging voor executeurs, vereffenaars en levensexecuteurs. Hierdoor zijn wij verplicht om ons kennisniveau op peil te houden, NOVEX-bijeenkomsten te bezoeken en tijdens intervisiesessies relevante ervaringen uit te wisselen en cases te behandelen.

De kosten

In een vrijblijvend kennismakingsgesprek brengen we samen met u in kaart welke werkzaamheden er nodig zijn en hoeveel tijd daarvoor nodig is. We maken dan glasheldere afspraken over de prijs, u ontvangt een offerte op papier. Wilt u eerst een indicatie van de kosten, neem dan ook gerust contact met Anca op.

Vragen over het regelen van uw nalatenschap? Op zoek naar een ervaren organizer om de nalatenschap af te wikkelen?
Maak kennis met Anca Lap en ervaar wat BoedelZ Organizing voor u kan betekenen.

Gratis advies en offerte voor hulp bij geldzaken

Heeft u een vraag over uw administratie of nalatenschap? Ik ben op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur.
Tel. 06-23 60 76 23

Meer over BoedelZ Organizing

Daarom BoedelZ Organizing

  • Altijd vrijblijvend kennismakingsgesprek
  • 1 betrouwbaar aanspreekpunt
  • Bespaart u veel zorgen en geeft rust
  • Duidelijkheid voor de nabestaanden
  • Vertrouwenspersoon bij alles rond een nabestaanden(levens)dossier
  • Eenmalige of regelmatige hulp bij geldzaken
  • Onafhankelijk
  • Groot netwerk
BoedelZ Organizing
BoedelZ - Organizing
BoedelZ - Organizing
Organizing
Voor een optimale werking van deze website en het bijhouden van bezoekers statistieken gebruiken wij cookies. Met deze cookies kunnen wij jouw internetgedrag i.s.m. Google Analytics binnen onze website volgen. Als je verdergaat op onze website gaan we ervan uit dat je hiermee akkoord bent.
Ok